כביש 71 – הפרדות מפלסיות

פרויקט תחבורתי כביש 71 הפרדות מפלסיות

שם הלקוח: נתיבי ישראל

היקף כספי: 700 מיליון ₪

סטטוס: שלב א' הסתיים

חברת iStern מבית וקסמן גוברין מנהלת עבור חברת נתיבי ישראל, את הפרויקט  לשדרוג והרחבת כביש 71, המשמש ציר מרכזי בין עפולה לבית שאן. בשלב א' שביצועו כבר החל, יוקמו מפרדות בין הנתיבים, קטע הכביש בין צומת נבות לצומת יישכר יורחב לדו מסלולי דו נתיבי ויוקמו מערכות גשרים שיפרידו בין מסילת רכבת העמק לכביש. בצומת נבות, בהצטלבות כביש 71 עם כביש 675, הוקמה הפרדה מפלסית ומערכת גשרים מעל מסילת הרכבת ומעל כביש 71. בהצטלבות כביש 71 עם כביש הגישה לגדעונה מוקמת מפרדה מפלסית נוספת שתאפשר נסיעה רציפה ללא רמזורים. קטע הכביש בין צומת נבות לצומת יישכר, יורחב לתוואי דו מסלולי, דו נתיבי ויוסדרו גישות לישובים ולקיבוצים כפר יחזקאל, גבע וגדעונה.כמו כן, יבנה גשר נוסף באורך 62 מטרים וברוחב 15 מטרים מעל כביש 71 וכן, תבוצע הסדרה בטיחותית בהתאם לתצורה החדשה, כולל הקמת מעגלי תנועה. בנוסף, על מנת למנוע חיכוך בין כלי הרכב לאורך כביש 71, בין שדה נחום לתל יוסף, תיבנה בחלק מהכביש הפרדה קשיחה בין שני נתיבי הכביש ויורחבו השוליים באורך 6.5 ק"מ ובחלקו תבוצע הפרדה רכה בין הנתיבים.עלות ביצוע הפרויקט כ- 700 מיליון ₪, הפרויקט בשלבי ביצוע.